Grupa CCC chce w 2024 roku osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży i poprawę marży brutto w każdej linii biznesowej – poinformował w komunikacie prasowym prezes spółki i założyciel obuwniczego imperium, Dariusz Miłek. „Za nami niezły sprzedażowo i wynikowo kwartał, ale nasze ambicje sięgają wyżej” – stwierdził.
/materiały prasowe/materiały zewnętrzne /.
„Naszym celem pozostaje trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów” – powiedział prezes CCC.
Grupa CCC to nie tylko flagowe sklepy pod marką o tej samej nazwie, ale też szyldy eobuwie. pl, Modivo, HalfPrice i DeeZee. Prezes Miłek liczy na to, że w 2024 r. konsumenci będą kupować więcej, co wesprze biznes grupy.
Prezes CCC liczy na to, że w tym roku ludzie będą kupowali więcej
„Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych. Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży grupy, poprawa marży brutto w każdej bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych” – dodał Miłek.
Reklama
Grupa CCC wstępnie szacuje, że w czwartym kwartale roku obrotowego 2023/24 (obejmuje on okres listopad 2023 r. – styczeń 2024 r.) miała 243 mln zł zysku EBITDA (to miara zyskowności przed odliczeniem kosztów odsetek, podatków i amortyzacji – red.) i 96 mln zł zysku operacyjnego. Przed rokiem CCC miało 50 mln zł straty operacyjnej, a zysk EBITDA wynosił 92 mln zł. Przychody grupy wzrosły w IV kwartale o 4 proc. w ujęciu rok do roku, do 2,527 mld zł. Spółka w szacunkach nie podaje zwyczajowo zysku netto.
CCC poinformowało, że rekordową sprzedaż w kwartale osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl, związanej z nieoptymalną strukturą zapasu. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostawało HalfPrice z dynamiką 53 proc. rok do roku.
CCC podsumowuje IV kwartał, wskazuje na umocnienie marży
Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w IV kwartale wzrosła o 3,7 pkt. proc. rok do roku do 46,7 proc. Grupa podała, że poprawa wynika ze skokowego umocnienia marży w CCC i HalfPrice.
Jak podano, koszty sprzedaży i administracji były nieznacznie niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, przy wzroście powierzchni handlowej o 10 proc.
„Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12 proc. rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej. HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności” – powiedział prezes Dariusz Miłek.
Na koniec stycznia 2024 roku sieć sprzedaży grupy CCC miała 780,6 tys. metrów kwadratowych powierzchni.