Bank PKO BP opublikował komunikat skierowany nie tylko do swoich klientów. Obywatele Polski otrzymują alerty, w których krótka chwila zaniedbania może zagrozić ich oszczędnościom życia. „Bank nie jest źródłem tych komunikatów” – podkreśla PKO BP w swoim ostrzeżeniu.
/ 123RF/PICSEL
PKO BP konsekwentnie ostrzega swoich klientów o zagrożeniach ze strony cyberprzestępców. Najnowsza komunikacja jest przeznaczona nie tylko dla tych, którzy korzystają z usług banku, ale dla wszystkich obywateli Polski.
Ważna informacja od PKO BP, bank ostrzega
Oszuści ponownie wykorzystują nazwę i logo PKO BP . Bank wydał specjalny alert i udostępnia przykład wiadomości, która niedawno została wysłana do Polaków.
Reklama
PKO BP odradza otrzymywanie fałszywych wiadomości e-mail, w których temat sugeruje, że jest to potwierdzenie przelewu. „ Pole adresu e-mail zawiera mylący adres wskazujący na PKO Bank Polski
Możesz stracić coś więcej niż tylko pieniądze
PKO BP jasno stwierdza, że bank nie ponosi odpowiedzialności za te wiadomości i że są one po prostu kolejną taktyką stosowaną przez cyberprzestępców . W zawiadomieniu stwierdzono, że te wiadomości e-mail mają załączniki o nazwie PKObank.pdf, PKO-362712.pdf lub podobne, które zawierają złośliwe oprogramowanie.
„Unikaj otwierania załączników i klikania na linki w takich wiadomościach e-mail. Jeśli klikniesz na link, ryzykujesz utratą pieniędzy i kontroli nad swoim kontem ” – ostrzega PKO BP.
/ PKO BP / materiał zewnętrzny
Wśród wytycznych dotyczących ochrony bezpieczeństwa środków w obszarze cyberbezpieczeństwa bank apeluje do osób, aby nigdy nie zakładały, że wyświetlane imię i nazwisko odbiorcy jest autentyczne. Wyjaśnienie podkreśla, że oszuści mogą manipulować numerem telefonu widocznym na ekranie. „Nawet najbezpieczniejsze rozwiązania nie będą wystarczające w przypadku braku czujności, ostrożności, zdrowego rozsądku i zasady ograniczonego zaufania ” — dodaje PKO BP.
PKO BP kontynuuje ekspansję, w drodze jest więcej klientów
Na koniec 2024 r. łączna liczba klientów PKO Banku Polskiego wyniosła 12,1 mln, co oznacza wzrost o 0,1 mln w porównaniu do końca pierwszego kwartału 2024 r., kiedy bank obsługiwał 12,0 mln klientów.
W czwartym kwartale 2024 r. bank zaprezentował nową strategię na lata 2025–2027. Jej celem jest zwiększenie liczby klientów indywidualnych z 11,4 mln do 15 mln do końca 2027 r. Aby osiągnąć ten cel, PKO Bank Polski zamierza dalej rozwijać usługi cyfrowe, w tym uruchomić uproszczoną aplikację mobilną i rozszerzyć ofertę finansowania konsumenckiego.
Agata Jaroszewska