W połowie czerwca klienci PKO BP powinni przygotować się na dwie zaplanowane przerwy techniczne. Bank chwilowo ograniczy dostęp do swoich usług i aplikacji. Dowiedz się, kiedy i jak długo te przerwy wystąpią, które usługi pozostaną dostępne, a które należy omówić przed upływem terminów.
/ PKO BP / materiały prasowe
Obecnie bankowość elektroniczna jest kluczowym aspektem zarówno życia osobistego, jak i zawodowego. W związku z tym wszelkie zakłócenia w dostępie do tych usług stanowią poważne wyzwanie. PKO Bank Polski , największy bank w kraju, ogłosił dwie nadchodzące przerwy techniczne zaplanowane na 15 i 17 czerwca 2025 r. W tych przerwach klienci będą mieli ograniczony dostęp do usług i aplikacji banku. Celem tych działań jest modernizacja systemów, a bank apeluje do klientów o wcześniejsze planowanie niezbędnych transakcji finansowych.
Reklama
PKO BP opublikował komunikat: 12 godzin bez usług iPKO, IKO i „Płać z iPKO”
W nocy z soboty na niedzielę, a konkretnie 15 czerwca od 00:00 do 12:00 , PKO BP przeprowadzi konserwację techniczną, która zawiesi wiele podstawowych usług bankowych na 12 godzin . Co ważne, ograniczenia te dotkną zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy.
W tym czasie niedostępne będą następujące usługi:
- Usługi internetowe i telefoniczne iPKO,
- Platforma biznesowa i aplikacja mobilna iPKO,
- Aplikacja i strona internetowa PKO Junior,
- Funkcja Open Banking,
- transakcje online za pośrednictwem opcji „Płać z iPKO”.
Użytkownicy aplikacji IKO również będą musieli przygotować się na ograniczenia. Podczas gdy niektóre funkcje pozostaną operacyjne, zakres dostępnych opcji zostanie znacznie ograniczony . Zgodnie z komunikatem banku: „Dzięki aplikacji IKO możesz wypłacać gotówkę z bankomatów i dokonywać zakupów w sklepach stacjonarnych i internetowych wyłącznie za pomocą BLIKA . Pozostałe funkcjonalności będą niedostępne”.
Jedynym pozytywem jest to, że wszystkie karty płatnicze PKO BP pozostaną funkcjonalne . Klienci nadal będą mogli wypłacać gotówkę i robić zakupy jak zwykle. Jednak będą ograniczenia dotyczące transakcji online zabezpieczonych technologią 3D-Secure 2 – dozwolone będą tylko autoryzacje kodem SMS i PIN-em karty. Bank odradza odkładanie kluczowych operacji na ostatnią chwilę: „Jeśli to możliwe, wszystkie ważne transakcje należy wykonać z wyprzedzeniem”.
Zwiększać
Nocna przerwa we wtorek. PKO BP przewiduje godzinną przerwę w świadczeniu usług
Kolejna przerwa techniczna jest zaplanowana na wtorek, 17 czerwca , od 01:00 do 02:00 w nocy. Chociaż ta przerwa jest krótsza, zakres niedostępnych usług będzie prawie taki sam jak w niedzielę.
W tym czasie klienci PKO Banku Polskiego nie będą mogli:
- zaloguj się do serwisu iPKO i iPKO biznes,
- korzystaj z aplikacji IKO, oprócz funkcji BLIK,
- dostęp do usług PKO Junior,
- realizować transakcje za pośrednictwem Open Banking,
- dokonaj płatności online poprzez „Płać z iPKO”.
Aplikacja IKO również będzie ograniczona. „ Dzięki aplikacji IKO możesz wypłacać pieniądze z bankomatów i robić zakupy w sklepach i internecie wyłącznie za pomocą BLIKA ” – informuje PKO BP w komunikacie prasowym. Podobnie jak w przypadku niedzielnej przerwy, karty płatnicze PKO BP będą działać bez problemów, a autoryzacja online będzie możliwa za pomocą SMS-a i kodu PIN.
Jak przygotować się na przerwy w świadczeniu usług przez PKO BP?
Dla tych, którzy codziennie korzystają z bankowości elektronicznej, jest to kluczowe przypomnienie, aby przygotować się na obie przerwy z dużym wyprzedzeniem. PKO BP radzi klientom, aby działali wcześnie :
- inicjowanie przelewów krajowych i międzynarodowych,
- reguluj zobowiązania i opłaty online,
- weryfikować salda kont i rozważać wypłaty gotówki,
- organizować czynności biznesowe związane z prowadzeniem rachunków firmowych iPKO.
Podczas gdy podstawowe płatności kartą i BLIK będą nadal dostępne , wszystkie bardziej zaawansowane funkcje zostaną wyłączone w okresach konserwacji . Rutynowa konserwacja techniczna jest standardową praktyką w