Bank PKO BP przekazał swoim klientom wiadomość. „Jeśli to możliwe, prosimy o wcześniejsze przeprowadzenie wszystkich niezbędnych transakcji” – czytamy w komunikacie. ING Bank Śląski również wysłał powiadomienie dotyczące potencjalnych wyzwań w niedalekiej przyszłości. W tym przypadku lista ograniczonych usług jest znacznie szersza. Klienci nie będą mogli korzystać z bankomatów, dokonywać płatności za pomocą Blika ani wykonywać niektórych przelewów.
/ 123RF/PICSEL
PKO BP po raz kolejny powiadomiło swoich klientów o nadchodzących problemach z dostępem do niektórych usług. Największy bank w Polsce nie jest w tym odosobniony. ING Bank Śląski również wydał oświadczenie dotyczące istotnych informacji o potencjalnych wyzwaniach , na które klienci powinni być przygotowani.
PKO BP wydało oświadczenie, klienci powinni być poinformowani
Klienci PKO BP musieli w ostatnich dniach ponownie przygotować się na zakłócenia. Bank podkreślił w specjalnym ogłoszeniu, że w środę 27 marca użytkownicy aplikacji bankowości mobilnej powinni spodziewać się tymczasowych zakłóceń w jej funkcjonowaniu.
Reklama
„ W środę 26.03.2025 r. w godzinach 23:00–23:59 zaplanowaliśmy konserwację techniczną . W tym czasie dostęp do aplikacji IKO, w tym płatności zbliżeniowych za pośrednictwem telefonu komórkowego, zostanie tymczasowo przerwany” – poinformował PKO BP.
Bank przeprosił za wszelkie niedogodności i podkreślił, że płatności kartą będą nadal działać bez zakłóceń. „Jeśli to możliwe, prosimy o wcześniejsze przeprowadzenie wszystkich niezbędnych transakcji” – apelował PKO BP.
Problemy zgłasza nie tylko PKO BP, ale i ING Bank Śląski
PKO BP wydał oświadczenie dotyczące potencjalnych problemów, z którymi klienci mogą się zetknąć od środy 26 marca. ING Bank Śląski wybrał inne podejście i już wcześniej w tym tygodniu wskazał, że nadchodzący weekend będzie świadkiem tymczasowych przerw w świadczeniu usług . Klienci mają więc dużo czasu na przygotowanie się, ale należy zauważyć, że lista wyzwań jest wyjątkowo długa i wpływa na kluczowe funkcje.
Przerwa techniczna w ING Banku Śląskim zaplanowana jest na noc z soboty (29.03) na niedzielę (30.03) , w momencie przestawienia zegarów i przejścia z czasu zimowego na letni . Nastąpi to o godzinie 3:00 rano, kiedy wskazówki zegarów powrócą do godziny 2:00 w nocy. ING Bank Śląski zamierza przeprowadzić prace konserwacyjne w godzinach 23:30–6:00 rano.
W nocy z 29 na 30 marca, przez ponad 6 godzin, klienci ING Banku Śląskiego doświadczą niemal całkowitego zawieszenia dostępu do niektórych usług . Bank wyjaśnia, że w tym okresie konserwacji dostęp do następujących usług będzie utrudniony:
- Bankomaty i wpłatomaty,
- Platforma bankowości internetowej Moje ING i aplikacja mobilna Moje ING
- Bankowość internetowa ING Business i jej wersja mobilna,
- Płatności BLIK,
- przelewy ekspresowe,
- płatności online za pośrednictwem Pay with ING,
- płatności online wymagające dodatkowego uwierzytelnienia (3DSecure),
- specjalny interfejs PSD2,
- Nie będzie możliwości zakupu produktów w Moim ING oraz na stronie internetowej www.ing.pl (w tym kredytów i kont, w tym oszczędnościowych).
Na zakończenie komunikatu ING Bank Śląski – podobnie jak PKO BP – pragnie przeprosić swoich klientów za wszelkie niedogodności.
Agata Jaroszewska