Lista innowacyjnych produktów, które wprowadziła na rynek firma Procter & Gamble jest naprawdę długa, a zaczyna się niemal 200 lat temu! Znajdują się na niej między innymi pływające mydło Ivory, pierwsza maszynka dla kobiet Gillette, czy pieluszki jednorazowe Pampers. Ta lista wciąż się powiększa, czego dowodem są kapsułki do prania Ariel. Zastosowano w nich technologię COOLCLEAN™ i zamknięto w kartonowym opakowaniu ECOCLIC®.
/materiały promocyjne
Prezentacja partnera
„Innowacja” według słownika języka polskiego PWN to „wprowadzenie czegoś nowego”. To pojęcie jest odmieniane przez wszystkie przypadki w firmie Procter & Gamble. Koncern tworzy nowe, łamiące schematy produkty, kreuje sprzyjającą powstawaniu nowych pomysłów atmosferę pracy i wdraża odbijające się szerokim echem kampanie reklamowe.
Historia P&G pełna jest przełomowych innowacji
Historia P&G zaczyna się w 1837 r. Już od samego początku działanie firmy przepełnione jest innowacjami, które mają jeden cel – ułatwić konsumentom wykonywanie codziennych czynności, takich jak pranie, zmywanie, dbanie o higienę czy pielęgnacja niemowląt. A zaczęło się nietypowo, bo od… „pływającego” mydła.
W końcówce XIX wieku ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania głównie w rzekach. Jednym z większych problemów był wówczas fakt, iż mydła tonęły. W odpowiedzi P&G stworzyło kostki mydła Ivory, które unosiły się na wodzie.
/materiały promocyjne
To był tylko początek kolejnych ułatwień w codziennym życiu konsumentów. P&G opracowało m.in. syntetyczny detergent do prania Tide, jednorazową pieluszkę Pampers, pastę do zębów z fluorem, maszynkę do golenia dla kobiet Gillette Venus… Każdy z tych produktów może być nazwany „pierwszym”. Na rynku wcześniej podobne rozwiązania po prostu nie były dostępne. Warto zauważyć, że nie tylko zmieniały one życie konsumentów na lepsze, ale też przełamywały obowiązujące standardy. Codzienne funkcjonowanie jest dziś praktycznie niemożliwe bez nich.
Inkluzywność współczesnych innowacji – nie tylko produkt, ale i opakowanie
Wymienione produkty to tylko ułamek innowacji wprowadzonych przez P&G na przestrzeni lat. Najnowszym rozwiązaniem są kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN zamknięte w kartonowym opakowaniu ECOCLIC® ™. Produkt łączy ze sobą innowacje i troskę o środowisko. Ale to nie wszystko! Odpowiada na potrzeby osób dotkniętych różnymi formami niepełnosprawności – wzrokową, manualną czy poznawczą.
Nowe opakowanie Ariel ECOCLIC® zostało zaprojektowane w taki sposób, by dostęp do kapsułek był intuicyjny – karton otwiera się więc tylko za pomocą wciśnięcia specjalnie oznakowanych pól. Co ważne – można zrobić to jedną ręką. Jednocześnie opakowanie pozostaje niedostępne dla najmłodszych.
Dzięki specjalnym oznaczeniom dotykowym na wieczku, osoby z ograniczeniami wzrokowymi łatwo zidentyfikują pudełko jako produkt do prania. Wspomnieć należy także o nadrukowanych na opakowanie kodach NaviLens, które pozwalają na zapoznanie się z informacjami o produkcie dzięki audiodeskrypcji lub wyraźnemu tekstowi wyświetlanemu na ekranie smartfona.
– Jestem osobą niewidomą i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że ECOCLIC® to naprawdę projekt, który zmienia życie. Daje mi równy dostęp do tego, co przez wiele innych osób jest traktowane jako oczywiste, a czego ja nigdy nie byłam w stanie sama zrobić – tłumaczy Sam Latif, Accessibility Leader w Procter & Gamble.
Potrzeby środowiska naturalnego to wyzwanie, na które musimy odpowiedzieć wszyscy
Opakowania ECOCLIC® w ponad 70 proc. składają się z włókien pochodzących z recyklingu. Pozostała część surowców pozyskiwana jest z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony w zgodzie ze standardem FSC.
Podczas wprowadzania innowacji pod uwagę należy wziąć coś więcej niż oczekiwania konsumentów. Wśród wyzwań stawianych przed firmami są takie, obok których trudno przejść obojętnie i udawać, że nie istnieją.
/materiały promocyjne
Do takich należy choćby idea zrównoważonego rozwoju, która zakłada zaspokajanie potrzeb współczesnych społeczeństw bez szkody dla przyszłych. Warto bowiem pamiętać, że bez konkretnych działań w niedalekiej przyszłości czeka nas katastrofa klimatyczna. Jednym z kluczowych aspektów wciąż pozostaje emisja gazów cieplarnianych.
Produkty, z których korzystamy każdego dnia, generują ślad węglowy nie tylko w momencie pozyskania niezbędnych surowców oraz produkcji. Ten powstaje także podczas użytkowania produktów. P&G korzysta z metody naukowej analizy Cyklu Życia Produktów (Life Cycle Assessment), która pozwala stwierdzić na jakim etapie dla danego produktu ślad węglowy jest największy. Dzięki temu zmiany mogą być wprowadzone dokładnie tam, gdzie będą miały największe znaczenie.
W praniu znaczna część śladu węglowego pochodzi z energii potrzebnej do podgrzania wody. Co możemy z tym zrobić? Wystarczy obniżenie temperatury, w której pierzemy ubrania do 30°C, aby zmniejszyć ślad węglowy – o 35 proc. Co ważne, technologia COOLCLEAN™ używana w kapsułkach Ariel, pozwala na skuteczne pranie w niższych temperaturach.
Konsumenci oczekują od firm, które wybierają coraz większego zaangażowania. Oferowane przez nich produkty mają ułatwiać życie i umożliwić użytkownikom dbanie o środowisko naturalne, pozwolić na recykling czy ograniczenie emisji CO2, a także być inkluzywne. Innowacje P&G pokazują, że jest to jak najbardziej osiągalne.
Prezentacja partnera