Które linie lotnicze polubili pasażerowie. Jest wśród nich LOT

Ktoacutere Linie Lotnicze Polubili Pasazerowie Jest Wsroacuted Nich Lot 767f539, NEWSFIN

LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie

Foto: Bloomberg

Danuta Walewska

Buzz jest tam na 108. miejscu na 109. sklasyfikowanych, a LOT – na 7. o 4 lokaty niżej, niż rok temu. Na czele listy znalazły się należące do Grupy Lufthansy Brussels Airlines, tuż za nimi Qatar Airways i dalej dwie linie z USA — United Airlines i American Airlines, islandzki Play oraz Austrian Airlines. LOT uzyskały wysoki ogólny wynik 7.84 pkt na 10 możliwych.

Linie lotnicze zostały szczególnie wysoko ocenione za obsługę pasażerów (8.44) oraz efektywność rozpatrywania reklamacji (7.5).

Brussels Airlines otrzymały ogólną ocenę na poziomie 8.12 pkt.

Światowy ranking najlepszych i najgorszych linii lotniczych sporządziła kancelaria Air Help wyspecjalizowana w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych.

Linie były oceniane nie tylko za punktualność (czyli liczyło się opóźnienie nie większe, niż 15 minut), ale i za jakość posiłków podawanych na pokładach oraz ofertę gastronomiczną ogółem, komfort podróży,  przyjazność personelu pokładowego, a także efektywność procesów obsługi pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, w tym szybkość i skłonność do wypłacania odszkodowań.W ankietach przeprowadzonych w 54. krajach, od stycznia do października 2024. wzięło udział ponad 20 tys. pasażerów.

Jak mówi Tomasz Pawliszyn, szef Air Help ten ranking powinien zachęcić przewoźników do tego, by bardziej się wsłuchiwali w to, co mówią o nich pasażerowie.

Dlaczego linia z Grupy Ryanaira jest tak źle oceniana

Za najgorszą linię lotniczą na świecie został uznany tunezyjski Tunisair. Tuż przed nim, na 108. pozycji zarejestrowany i należący do Grupy Ryanaira — Buzz. Jak to jest możliwe, aby między dwoma liniami latającymi głównie z Polski była aż taka różnica? — Zawinili węgierscy kontrolerzy lotów. 80 proc. naszego letniego rozkładu , to loty na południe (Grecja, Turcja). Co za tym idzie musimy operować w węgierskiej przestrzeni powietrznej. A ta była tego lata jedną z najgorzej zarządzanych w Europie. Nawet Eurocontrol wskazała Węgry jako powód większości opóźnień w Europie, właśnie ze względu na problemy z kontrolerami — tłumaczy „Rzeczpospolitej” Michał Kaczmarzyk, prezes Buzza.

Tyle, że przy ogólnej ocenie Buzza na poziomie 4.45 pkt punktualność została oceniona na 6.2 pkt, natomiast znacznie gorzej , bo tylko 0.1 pkt przyznali pasażerowie tempo i skuteczność uwzględniania reklamacji.

Przed Buzzem, na końcu listy znalazły się Bulgaria Air, tureckie Pegasus Airlines oraz Air Mauritius, rumuński Tarom, indyjskie IndiGo, irlandzki Aer Lingus należący do tej samej grupy lotniczej, co British Airways i hiszpańska Iberia i izraelski narodowy przewoźnik El Al.

Fatalnie wypadły także amerykańskie JetBlue oraz linia członkowska Star Alliance — Air Canada, które nie zmieściły się w pierwszej 50. przewoźników przyjaznych pasażerom.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *