Według danych Mediapanel coraz więcej Polaków wybiera Temu do zakupów online zamiast Allegro. Po raz pierwszy chińska platforma zajęła pierwsze miejsce, wyprzedzając największego polskiego giganta e-commerce, jak podaje Wirtualnemedia.pl.
Najnowsze ustalenia Mediapanel wskazują, że w marcu tego roku Temu po raz pierwszy wyłoniło się jako lider w sektorze e-commerce. Platforma szczyciła się 18,11 mln użytkowników, co oznacza wzrost o ponad 400 tys. w ciągu miesiąca. Wzrost ten pozwolił jej osiągnąć zasięg na poziomie 60,98 proc. Użytkownicy spędzili średnio 58 minut i 18 sekund na stronie. Dla porównania, Allegro odnotowało 17,84 mln rzeczywistych odwiedzających w tym samym czasie, co dało zasięg na poziomie 60,04 proc. Użytkownicy polskiej platformy spędzili średnio 1 godzinę, 54 minuty i 44 sekundy, czyli o ponad 64 minuty dłużej niż na Temu.
Ekspert ds. mediów również na podium
Raport Mediapanel z marca plasuje Media Expert na trzecim miejscu w sektorze e-commerce, z 11,78 milionami prawdziwych użytkowników, co daje zasięg 39,66 procent. Kupujący poświęcają średnio 6 minut i 38 sekund na ich stronę. Inny chiński konkurent, Aliexpress, przyciągnął 10,8 miliona odwiedzających, z których każdy spędził tam 49 minut i 38 sekund.
Jak zauważa Wirtualnemedia.pl, Temu od kilku miesięcy stopniowo zmniejsza dystans do Allegro, wieloletniego lidera rankingu. W lutym Allegro przyciągnęło 17,85 mln internautów, podczas gdy Temu miało 17,72 mln odwiedzających. Temu po raz pierwszy przekroczyło granicę 13 mln użytkowników w listopadzie 2023 r., w styczniu ubiegłego roku osiągnęło 14,92 mln użytkowników, w sierpniu osiągnęło 15,76 mln, a w grudniu ustanowiło rekord 18,24 mln.
Duże wydatki na marketing nie pomogły
Aby wzmocnić swoją pozycję, Allegro zwiększyło wydatki na marketing.