Statki unikają Morza Czerwonego, ponieważ w pobliżu Przylądka Dobrej Nadziei za burtę spada coraz więcej kontenerów

Częstotliwość wywracania się kontenerów ze statków handlowych znacząco wzrasta, ponieważ armatorzy unikają ogarniętego konfliktami Morza Czerwonego i decydują się na żeglugę wokół Afryki, zmagając się z wzburzonym morzem w pobliżu Przylądka Dobrej Nadziei.

Statki Unikaj Morza Czerwonego Poniewa W Pobliu Przyldka Dobrej Nadziei Za Burt Spada Coraz Wicej Kontenerw 7442cd0, NEWSFIN

/ thetaXstock

Jak zauważono w rocznym raporcie Światowej Rady Żeglugi (WSC), ta zmiana w nawigacji doprowadzi do utraty 576 kontenerów w 2024 r. Dla porównania, w poprzednim roku utracono 221 kontenerów mniej, a bieżący rok zapowiada się jeszcze gorzej, o czym świadczy przypadek jednego statku, MSC Elsa, który zatonął w maju na Morzu Arabskim, przewożąc 640 kontenerów, z których do tej pory zgłoszono, że tylko 60 zostało wyrzuconych na brzeg.

Południowoafrykański Urząd Bezpieczeństwa Morskiego (SMSA) udokumentował co najmniej trzy poważne incydenty u wybrzeży południowej Afryki w okresie od lipca do września 2024 r. W tym okresie ze statków utracono łącznie 189 kontenerów, co oznacza, że region Przylądka Dobrej Nadziei odpowiada za ponad jedną trzecią globalnych strat.

W zeszłym roku liczba statków wybierających trasę afrykańską wzrosła o 191% w porównaniu z rokiem 2023, a w tym roku, ze względu na trwający konflikt Izraela i Stanów Zjednoczonych z Iranem, a także ataki rebeliantów Huti z Jemenu, wzrost ten jest jeszcze bardziej wyraźny. W typowych okolicznościach większość tych statków omijałaby afrykański przylądek, szczególnie podczas zimowych sztormów, które występują od czerwca do sierpnia.

„Pomimo ciągłych inicjatyw branżowych mających na celu ograniczenie strat, przekierowanie tranzytu z dala od Morza Czerwonego i wokół Przylądka Dobrej Nadziei w celu utrzymania globalnych przepływów handlowych zmusza przewoźników oceanicznych do poruszania się jedną z najbardziej niebezpiecznych tras na świecie” – stwierdził w raporcie Joe Kramek, prezes i dyrektor generalny WSC.

Niemniej jednak organizacja zapewnia armatorów, że chociaż liczba utraconych kontenerów rośnie, pozostaje ona poniżej średniej z lat 2021-2023, która wynosiła 1061. Jednym z najbardziej katastrofalnych lat dla tego sektora był 2019, kiedy utracono około 16 000 kontenerów. W kolejnym roku jeden statek, One Apus, stracił 1816 kontenerów. (PAP)

ty/ ap/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *