Dyskont sieci Biedronka dostępny jest już dla graczy na platformie Roblox – pochwaliło się biuro prasowe sklepu. W grze można wcielić się w pracownika, a także zbierać realne naklejki i wymienić je już w prawdziwej placówce na pluszaki i książki.
Rozładowywanie pojawiających się na każdym kroku palet z produktami, wykładanie towaru na półki, czyszczenie podłóg czy obsługa kasy i sklepowej piekarni – w grze "Biedronka Simulator" na platformie Roblox każdy może przeżyć dzień z życia pracownika Biedronki. Dodajmy, dzień, który we wspomnianej grze wygląda jak szkoła przetrwania lub trening komandosów.
Łatwiejszą rozgrywkę, jak w prawdziwym markecie, zapewnia wybór trybu klienta. Zadaniem graczy jest bowiem skolekcjonowanie wszystkich dostępnych produktów i znalezienie wszystkich maskotek z Gangu Produkciaków, które ukryły się w wirtualnym sklepie. Za dokonanie tego do 16 listopada można otrzymać kod uprawniający do odbioru naklejki, które z kolei można wymienić (potrzeba 60) na prawdziwego pluszaka.
Własna placówka w świecie Roblox to zabieg mający na celu jeszcze mocniejsze związanie ich z marką, czego nie ukrywają przedstawiciele sieci.
– Wraz z uruchomieniem świata w grze Roblox stawiamy na innowacyjne rozwiązania i angażujące młodszą grupę odbiorców działania. Tym samym otwieramy nowe możliwości i działamy w zgodzie z aktualnymi trendami w marketingu – mówi Ewa Wróblewska-Kubiak z działu marketingu sieci Biedronka.
Wymiar edukacyjny gry, podobnie jak w przypadku książek dostępnych w ramach prowadzonej obecnie akcji „Gang Produkciaków”, to nauka mądrego robienia zakupów (czyt. w Biedronce), czyli właściwego planowania zakupowych list, czytania etykiet i składu produktów i odpowiedniego korzystania z promocji (oczywiście w Biedronce).
Biedronka nie jest pierwszą marką z własną placówką dostępną na platformie Roblox. Można znaleźć w niej m.in. banki. Już dwa lata temu swoją wirtualną placówkę uruchomił m.in. ING Bank Śląski.