Linie produkcyjne zostały już wywiezione do Brazylii, a hale zostały sprzedane deweloperowi. Koncern motoryzacyjny Stellantis zakończył właśnie proces likwidacji zakładu w Bielsku-Białej, gdzie do niedawna produkowano silniki spalinowe – podał portal Bielsko.biala.pl.
Fabryka FCA Powertrain w Bielsku-Białej rozpoczęła działalność w 2003 roku. Od tego czasu wyprodukowała ponad 7,3 mln nowoczesnych silników, które były wykorzystywane w takich modelach marek jak Fiat, Jeep czy Suzuki. Choć jej likwidacja ruszyła na początku tego roku, to redukcja zatrudnienia rozpoczęła się już w ubiegłym. Najpierw pracę straciło 300 osób, a w kolejnym etapie 470. Część załogi otrzymała propozycję przeniesienia do innych fabryk należących do międzynarodowego koncernu Stellantis, do którego należał zakład.
Linia produkcyjna popłynęła do Brazylii
Teraz produkcja silników została przeniesiona do fabryki w brazylijskim mieście Betim. Zakład ten jest drugim co do wielkości producentem samochodów w Ameryce Południowej, a fabryka o rocznej zdolności produkcyjnej ok. 850 tys. sztuk jest jednym z największych zakładów Grupy Stellantis. Tam też została przetransportowana cała linia technologiczna.
Jak podaje portal Bielsko.biala.pl, nowym właścicielem hal produkcyjnych należących wcześniej do FCA Powertrain została firma DL Invest Group z Katowic, zajmująca się realizacją projektów nieruchomościowych.
Nawet 70 mln zł na odprawy
Ze sprawozdania FCA Powertrain wynika, że spółka postawiona na początku roku w stan likwidacji zakończyła już procedurę zwolnień grupowych pracowników fizycznych, która mogła kosztować ją nawet 70 mln zł. To szacowana kwota odpraw, jakie firma wypłaciła blisko 800 pracownikom w ramach realizowanego programu dobrowolnych odejść oraz tym, którzy podjęli pracę w innych zakładach koncernu. Obecnie w dawnym zakładzie w Bielsku Białej pozostali wyłącznie nieliczni pracownicy administracyjni.