Polacy lubią technologie, które przyspieszają zakupy. Dwie trzecie korzysta z kas samoobsługowych.

Według badania przeprowadzonego przez platformę technologii finansowych Adyen, polscy konsumenci coraz częściej wybierają rozwiązania technologiczne, które przyspieszają proces zakupów. Sześćdziesiąt trzy procent uczestników badania zadeklarowało korzystanie z kas samoobsługowych, a 33 procent z terminali mobilnych umieszczonych w sklepach.

Polacy Lubi Technologie Ktre Przyspieszaj Zakupy Dwie Trzecie Korzysta Z Kas Samoobsugowych B0c179f, NEWSFIN

/ Bankier.pl

Z najnowszego raportu „Adyen Index: Retail Report 2025” wynika, że obecnie głównymi czynnikami, na które zwracają uwagę konsumenci podczas zakupów, są wygoda, szybkość i płynność procesu zakupowego.

Jak wynika z badań, aż 63% polskich konsumentów korzysta z kas samoobsługowych, a ponad 33% dokonuje transakcji bezpośrednio za pomocą terminali mobilnych zainstalowanych przez sprzedawców na sali sprzedaży. Dodatkowo, ponad 37% respondentów preferuje korzystanie z aplikacji firmowych do gromadzenia punktów lojalnościowych i przyspieszenia procesu zakupów.

Matouš Michněvič, Country Manager w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Adyen, podkreślił, że dzisiejsi konsumenci oczekują płynnego i intuicyjnego procesu zakupowego, niezależnie od tego, czy robią zakupy w sklepie stacjonarnym, online, czy za pośrednictwem aplikacji. Twierdzi, że „inwestycje w ujednolicony handel (współczesny model handlu detalicznego, który konsoliduje wszystkie kanały sprzedaży na jednej platformie) i rozwój samoobsługi nie są już opcjonalne, lecz koniecznością”.

Jednakże wyniki badań ujawniają, że tylko 9% kupujących korzysta z tzw. innowacji technologicznych, takich jak wirtualne przymierzalnie.

„Technologie immersyjne (umożliwiające na przykład nakładanie elementów cyfrowych na środowisko rzeczywiste) wciąż czekają na swoją szansę, zwłaszcza że tylko 24% firm deklaruje inwestycje w VR (rzeczywistość wirtualną) lub AR (rzeczywistość rozszerzoną)” – wyjaśnił Michněvič. Zauważył również, że młodsi odbiorcy (w wieku 18–34 lat) są bardziej skłonni do eksperymentowania z tego typu innowacjami.

Wyniki badań sugerują ponadto, że polscy konsumenci coraz częściej oczekują personalizacji swoich zakupów: 42% respondentów wskazuje, że chętniej wybierają marki, które nawiązują do ich wcześniejszych wyborów i preferencji. Co więcej, ponad

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *