PKO Bank Polski udostępnił klientom możliwość potwierdzania tożsamości przy użyciu cyfrowego mDowodu osobistego w aplikacji mObywatel 2.0. Już wkrótce ta opcja pojawi się także w innych bankach.
fot. Kuba Kwiatkowski / / Shutterstock
Od poniedziałku (28 sierpnia) klienci PKO Banku Polskiego mogą potwierdzić podczas wizyty w oddziale swoje dane przy użyciu mDowodu dostępnego w najnowszej wersji aplikacji mObywatel 2.0. PKO Bank Polski wprowadza rozwiązanie kilka dni przed ustawowym terminem wskazanym na 1 września, kiedy to klienci banków będą mogli posługiwać się mDowodem.
Przeczytaj także
Poszła do placówki PKO BP zweryfikować się mDowodem i… nic nie załatwiła
Warto pamiętać, że mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego, a równoważnym dokumentem tożsamości – dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności. Dokument jest ważny tylko w Polsce.
ReklamaZobacz takżeSzukasz lepszego konta dla siebie? Wypełnij formularz – oddzwonimy!
"Przy okazji załatwiania spraw bankowych w oddziale klienci nie muszą już potwierdzać swoich danych tradycyjnym dowodem osobistym. Wystarczy, że posiadają w telefonie aplikację mObywatel 2.0, w której dostępny jest mDowód. Mogą nim potwierdzać tożsamość tak samo jak zwykłym dowodem osobistym czy paszportem. Taka możliwość eliminuje ryzyko sytuacji, w której klient zapomina tradycyjnego dokumentu i nie może potwierdzić swojej tożsamości w placówce banku. Teraz wystarczy, że ma go w swoim smartfonie" – informuje PKO.