Niechciane e-maile, naruszone konta bankowe lub w mediach społecznościowych. Co czwarty Polak padł ofiarą naruszenia prywatności danych.

Według badania przeprowadzonego przez Huawei, jeden na czterech Polaków spotkał się z naruszeniem prywatności danych. 64% poszkodowanych decyduje się na zmianę haseł, co czyni ją najpowszechniejszą reakcją na takie incydenty. Około jedna trzecia Polaków stwierdziła, że zwraca uwagę na kwestie prywatności danych w aplikacjach i mediach społecznościowych.

Niechciane E Maile Naruszone Konta Bankowe Lub W Mediach Spoecznociowych Co Czwarty Polak Pad Ofiar Naruszenia Prywatnoci Danych 30c5ce8, NEWSFIN

zdjęcie: Javier Bermudez Zayas // Shutterstock

Według badania zleconego przez Huawei CBG Polska, co czwarty Polak doświadczył naruszenia prywatności danych. Ponad połowa (56%) stwierdziła, że nigdy nie spotkała się z taką sytuacją, podczas gdy 16% pozostaje niepewnych. Najczęstszymi ofiarami są osoby poniżej 35 roku życia (38%), osoby z wykształceniem podstawowym (41%) i mieszkańcy mniejszych miejscowości (33%), zgodnie z wynikami.

Dominujące rodzaje naruszeń obejmowały otrzymywanie niechcianych wiadomości e-mail (12%), wiadomości tekstowych i próby phishingu (po 10%). Doświadczenia związane z naruszeniem konta w mediach społecznościowych odnotowało 7% uczestników, podczas gdy 5% zgłosiło wycieki danych ze stron internetowych. Incydenty związane z przejęciem konta bankowego, próbami kradzieży środków lub nieautoryzowanym wykorzystaniem danych (takimi jak sprzedaż osobom trzecim) zgłosiło po 4% respondentów.

Ofiary zazwyczaj odkrywały naruszenie poprzez podejrzane wiadomości lub połączenia telefoniczne (39%). Jedna na pięć osób dowiedziała się o tym po utracie pieniędzy lub dostępu do swojego konta (20%) lub dzięki alertom od ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa (19%).

Po naruszeniu danych 64% ofiar zmienia swoje hasła , 37% kontaktuje się z firmą, której dotyczyło naruszenie, a 31% decyduje się na usunięcie swoich kont. Prawie jedna czwarta osób (23%) korzysta z usług monitorowania bezpieczeństwa danych, takich jak BIK. Tylko 4% respondentów wskazało, że nie podjęło żadnych działań, jak zauważono w komunikacie prasowym.

Polacy obawiają się przede wszystkim strat finansowych i szkód materialnych wynikających z naruszenia danych (62%). Ponad połowa obawia się, że ich dane zostaną wykorzystane do późniejszych działań, takich jak ubieganie się o pożyczkę (55%) i ryzyko kradzieży tożsamości (53%). Średnio

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *