Naukowcy odkryli sekret bezpiecznych i mocniejszych baterii. Dodali składnik ubrania

Naukowcy Odkryli Sekret Bezpiecznych I Mocniejszych Baterii Dodali Skadnik Ubrania 002e12c, NEWSFIN

Nowe baterie będą znacznie bardziej bezpieczne oraz efektywne

Foto: mat. prasowe

Urszula Lesman

Baterie litowe cieszą się ogromną popularnością oraz szerokim zastosowaniem z uwagi na swoją wysoką gęstość energii, lekkość oraz niższe emisje dwutlenku węgla. Te cechy czynią je idealnymi do smartfonów, przenośnych urządzeń elektronicznych, a nawet technologii kosmicznych.

Wyróżniamy dwa główne typy baterii litowych. Baterie litowo-jonowe, bardziej rozpowszechniona odmiana, zasilają codzienne urządzenia takie jak laptopy i smartfony, oraz baterie litowo-metalowe, które oferują jeszcze wyższą gęstość energii i mają potencjalne zastosowania w robotyce, transporcie oraz innych zaawansowanych dziedzinach przemysłu.

Jakie są wady baterii litowych?

Niemniej jednak, baterie litowo-metalowe mają istotną wadę: ich produkcja opiera się na żrących, niebezpiecznych materiałach, a ich działanie jest zakłócane przez niepożądane reakcje uboczne, które obniżają wydajność oraz stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Okazuje się jednak, że dodatki do tych baterii mogą stabilizować interfejsy, co prowadzi do poprawy ich wydajności i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z saudyjskiego Uniwersytetu Nauki i Techniki Króla Abdullaha – KAUST ujawnily, że nylon, polimer używany w odzieży, można rozpuścić w łagodnym roztworze litu, aby pełnił rolę dodatku do baterii litowo-metalowych. Rezultatem są baterie o lepszej efektywności, dłuższej żywotności i minimalnych reakcjach ubocznych.

Naukowcy zbadali chemię interakcji nylonu i litu, w tym kluczowe wiązania molekularne, i odkryli, że nylon można rozpuścić w znacznie łagodniejszych rozpuszczalnikach niż wcześniej zakładano, co prowadzi do poprawy wydajności baterii.

„Polimery zawsze były trudne do rozpuszczenia w standardowych elektrolitach baterii. Zrealizowaliśmy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *