Po fuzji Play i UPC Polska do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilka skarg. Klienci informują o spadku jakości usług oraz sprzecznych informacjach otrzymywanych od konsultantów firm.
UPC Polska oficjalnie zniknęło z rynku 31 sierpnia br. Od ostatniego dnia wakacji klienci operatora trafili pod skrzydła Play. Nie dla wszystkich zmiana dostawcy usług telekomunikacyjnych i sieci kablowej była bezproblemowa. Część dotychczasowych klientów UPC Polska wniosło skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Do Urzędu trafiło kilka skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług czy rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm – mówił Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
ReklamaZobacz takżeFunkcje SmartTV na każdym telewizorze dzięki odtwarzaczom multimedialnym
UOKiK po zapoznaniu się ze skargami od klientów podejmuje decyzję dotyczącą wszczęcia postępowania. Jeżeli w jego toku okaże się, że oskarżona firma łamie prawa konsumentów lub konkurencji to Urząd może nałożyć karę w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów pozwanego przez klientów przedsiębiorstwa.
Również na portalach społecznościowych można spotkać się z negatywnymi komentarzami dotychczasowych klientów UPC Polska. Jednymi z najczęstszych padających zarzutów są "gorsze" pakiety telewizyjne Play oraz utrudnienia i awarie usług internetowych.
Firma Play określa, że obecni klienci UPC Polska mogą nadal korzystać ze swoich usług na dotychczasowych warunkach, podkreśla Play. Firma dodaje również, że zarówno czas trwania umów, wysokość opłat jak i dane rachunku bankowego do dokonywania wpłat pozostają niezmienione.
DF