W czerwcu było 19,54 mln prawdziwych użytkowników na wszystkich urządzeniach, co stanowi niewielki spadek w porównaniu z 19,7 mln w maju, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Mediapanel, Polskie Centrum Badań nad Internetem. Tuż za nim znalazło się Allegro, które odnotowało 17,73 mln prawdziwych użytkowników, co stanowi spadek z 18,02 mln w maju.
Największy zasięg, czyli procentowy udział faktycznych użytkowników korzystających z konkretnego kanału medialnego wśród całej populacji użytkowników Internetu w sektorze zakupów online, osiągnął Temu i wyniósł ok. 65,69%, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z 66,27% w poprzednim miesiącu.
Na drugiej pozycji znalazło się Allegro, którego zasięg wyniósł 59,58%, co stanowi spadek o 60,6% miesiąc wcześniej.
Warto zauważyć, że Allegro odnotowało w czerwcu także najwyższy średni czas spędzony w serwisie (ATS), który wyniósł 1 godzinę, 39 minut i 24 sekundy, w porównaniu do około 1 godziny, 48 minut i 55 sekund w maju.
Na liście dziesięciu najlepszych znalazły się również dwie chińskie platformy – Aliexpress i Shein.
W maju Aliexpress miał 9,66 mln użytkowników i zasięg na poziomie 32,47 proc.
Shein zanotował 7,77 mln użytkowników i zasięg na poziomie 26,12 proc. (PAP Biznes)
mapa/ gor/