Wydawca „Gazety Wyborczej” pokazał wyniki. Kryzys w kilku segmentach?

Grupa Agora, będąca m.in. właścicielem sieci kin Helios i wydawcą „Gazety Wyborczej”, opublikowała wyniki za trzeci kwartał 2024 r. Spółka podała w raporcie, że strata netto jednostki dominującej w tym okresie wyniosła 11,5 mln zł. Przyczyną słabych wyników finansowych, według grupy Agora, jest m.in. znaczący spadek przychodów ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios oraz spadek przychodów z reklamy internetowej. Zdjęcie

Wydawca Gazety Wyborczej Pokazal Wyniki Kryzys W Kilku Segmentach 602b98e, NEWSFIN

Właściciel „Gazety Wyborczej”, grupa Agora, pokazała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r. /Jaap Arriens/NurPhoto /AFP Reklama

Grupa Agora to jedna z największych spółek medialnych w kraju, która jest obecna na polskim rynku od 1989 r. Od 1999 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W skład grupy wchodzi m.in. sieć kin Helios, spółka dystrybucji filmowej Next Film oraz wydawana w wersji cyfrowej oraz papierowej „Gazeta Wyborcza”. Spółka działa też w internecie za pomocą serwisów Gazeta.pl i Sport.pl. W segmencie radiowym grupa działa poprzez takie stacje jak Radio Zet czy TOK FM. Strata operacyjna w trzecim kwartale br. sięgnęła 0,4 mln zł. EBITDA spadła o 23,2 proc. rok do roku do 43,7 mln zł. Przychody Agory spadły o 4,9 proc. rdr. do 334,5 mln zł.

Reklama

Grupa Agora podała wyniki za trzeci kwartał 2024 r. Słaba sprzedaż biletów

Strata netto j.d. Agory (przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej) w trzecim kwartale 2024 r. wyniosła 11,5 mln zł wobec 14,2 mln zł straty netto j.d. rok wcześniej – podała spółka w raporcie. PAP podaje, że ankietowani przez nią analitycy spodziewali się straty na poziomie 4,2-3,1 mln zł netto.

Segmentem z największym spadkiem wartości wpływów był „Film i Książka”. Najistotniejszy spadek przychodów odnotowała działalność kinowa. W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 21,2 proc. do 56,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży barowej w kinach spadły o 10,3 proc. do niemal 36 mln zł. W tym czasie w należącej do grupy sieci kin sprzedano 2,6 mln biletów, czyli o 23,5 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. 

Przyczyn kinowego kryzysu spółka upatruje się m.in. w tzw. luce repertuarowej, która powstała na skutek mającego miejsce w ubiegłym roku strajku aktorów i scenarzystów. Agora wspomniała również o „efekcie Barbenheimer”, czyli jednoczesnej premierze kinowej dwóch filmów – „Barbie” i „Oppenheimer”. „Na niską frekwencję wrześniową największy wpływ miała powódź na południu Polski w połowie tego miesiąca” – dodała spółka. 

Mniejsza frekwencja w kinach nie zraziła reklamodawców, bo wartość przychodów reklamowych w kinach wzrosła w tym czasie o prawie 15 proc. do 10 mln zł. W trzecim kwartale 2024 r. koszty wynagrodzeń i świadczeń wzrosły o 6 proc. do 110 mln zł.   

Prasa i internet w dół

W trzecim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży w segmencie „Prasa cyfrowa i drukowana” spadły o 8 proc. rdr. Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31 mln zł i zmniejszyła się o 6,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Spółka podkreśliła, że na spadek przychodów segmentu wpływ miała m.in. niższa sprzedaż usług poligraficznych oraz „Gazety Wyborczej” w tradycyjnej i cyfrowej wersji. 

Spadek przychodów z reklamy internetowej o 1,6 proc. do ponad 30 mln zł odnotował segment „Internet”, o czym zdecydowała niższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird. Jednocześnie wyższe przychody o 13,2 proc. wypracowało Wydawnictwo Agora

Koszty operacyjne netto grupy spadły o 0,8 proc. do prawie 335 mln zł. Największą pozycję wśród wydatków grupy w tym okresie stanowiły koszty usług obcych, które wyniosły niemal 116 mln zł i były niższe o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r.

Spółka podała, że w segmencie „Radio” sprzedaż reklamy radiowej zwiększyła się o 13,5 proc. do blisko 76 mln zł, na co wpływ miało m.in. wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej jako efekt konsolidacji z grupą Eurozet oraz zmiana cenników. Celem spółki na przyszły rok jest maksymalne wykorzystanie synergii grupy, szczególnie w segmentach działających na rynkach cyfrowych.

Kurs akcji Agory spadł we wtorek na zamknięciu sesji o 0,8 proc.

AGORA

8,5100 -0,1800 -2,07% akt.: 20.11.2024, 10:49

  • Otwarcie 8,7300
  • Max 8,7800
  • Min 8,3000
  • Kurs odniesienia 8,6900
  • Suma wolumenu 28 246
  • Suma obrotów 240 493,8300
  • Widełki dolne 7,8600
  • Widełki górne 9,6000

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *