Wittchen otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny w Niemczech. To dopiero początek ekspansji zagranicznej, bowiem jeszcze w tym roku spółka zamierza otworzyć salony w Austrii, a także kolejne placówki w Rumunii.
/Michal Wozniak/East News /East News
Pierwszy sklep Wittchen w Niemczech znajduje się w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia) w centrum handlowym Westfield Centro.
„Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju sprzedaży w krajach niemieckojęzycznych. To duże i zamożne rynki, a ich potencjał zbadaliśmy już poprzez sprzedaż online. Niemcy są obecnie naszym największym rynkiem zagranicznym, pomimo że dotychczas nie działał tam ani jeden salon Wittchen” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
Reklama
WITTCHEN
34,6500 +1,3000 3,90% akt.: 20.05.2024, 16:50
- 33,2500
- 34,7500
- 32,8000
- 33,3500
- 49 039
- 1 663 234,0000
- 29,9500
- 36,5500
Po Niemczech będzie Austria
Spółka poinformowała, że otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem realizacji trzyetapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne.
„W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne” – napisano w komunikacie.
Dodano, że obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych).
„Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie” – napisano.
W 2023 roku sprzedaż zagraniczna stanowiła około 22 proc. łącznych przychodów grupy Wittchen, które wyniosły ponad 467 mln zł.