Więcej węgla z Polski trafi do Ukrainy? Bogdanka patrzy na Wschód

Zarząd kopalni Lubelski Węgiel „Bogdanka” ogłasza wdrożenie nowej strategii, która polega na poszukiwaniu klientów poza grupą kapitałową Enea, będącą częścią tej firmy. Kopalnia planuje podwojenie sprzedaży węgla na rynkach zewnętrznych do 2030 roku. Aktualnie około 80% węgla z Bogdanki jest przeznaczone dla tego koncernu energetycznego, jednak sytuacja ta ma ulec zmianie, gdyż Enea zamierza ograniczyć zakupy węgla w ramach zielonej transformacji. W związku z tym zarząd Bogdanki planuje zdobycie nowych nabywców, także na Ukrainie.

Zdjęcie

Wicej Wgla Z Polski Trafi Do Ukrainy Bogdanka Patrzy Na Wschd C6d664d, NEWSFIN

Bogdanka szuka nowych odbiorców – także na Ukrainie. Zdj. ilustracyjne /materiały prasowe Reklama

Bogdanka, która ma na celu podwojenie sprzedaży węgla poza grupę Enea do 2030 roku, intensyfikuje działania na rzecz pozyskania nowych klientów – przekazali przedstawiciele spółki podczas konferencji prasowej.

Bogdanka poszukuje nowych klientów. „Tort węglowy się kurczy”

„Aby sprostać dzisiejszym wyzwaniom w branży, musimy bardzo poważnie podejść do kwestii sprzedaży oraz jej nowych kierunków. Tort węglowy na rynku kurczy się. Trendy popytowe spadają, a my przewidujemy, że ten trend będzie się utrzymywał w nadchodzących latach w ramach strategii” – stwierdził wiceprezes Bogdanki Sławomir Krenczyk.

Obecnie głównym odbiorcą węgla z Bogdanki jest Enea, która posiada większościowy pakiet akcji lubelskiej kopalni. Co roku Bogdanka sprzedaje do Enei około 80% swojej produkcji. Tymczasem grupa Enea przewidziała spadek zapotrzebowania na węgiel w swojej strategii.

Reklama

Sprzedaż poza grupę Enea to konieczność dla Bogdanki

„Chcemy na to odpowiedzieć zwiększeniem naszego zaangażowania sprzedażowego na rynkach zewnętrznych. W ciągu najbliższych pięciu lat pragniemy, aby sprzedaż poza grupę Enea wzrosła z nieco ponad 1 miliona ton do nieco ponad 2 milionów ton, a po 2030 roku naszym celem jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie około 2,5 miliona ton poza grupę Enea, co w perspektywie 10-letniej oznacza, że połowa naszej produkcji będzie przeznaczona dla grupy kapitałowej, a druga połowa dla innych klientów” – dodał Krenczyk.

Jak zaznaczył, Bogdanka dostarcza węgiel do przemysłu, ciepłownictwa oraz energetyki. Firma pracuje nad wzmocnieniem relacji z dotychczasowymi klientami oraz nawiązaniem nowych kontraktów.

„Obecnie w Bogdance mamy około 40 dużych odbiorców oraz około 2000 klientów z sektora mniejszych przedsiębiorstw w segmencie komunalno-bytowym. Nasze zespoły sprzedażowe nieustannie monitorują rynek, aby otwierały się nowe możliwości i to już teraz ma miejsce” – powiedział wiceprezes Bogdanki.

„Nowe kontrakty w nowych obszarach są w trakcie tworzenia lub będą wkrótce” – dodał.

Bogdanka kieruje wzrok na Wschód. Sprzedaż węgla do Ukrainy to szansa dla polskiej kopalni

Spółka widzi szansę na zwiększenie sprzedaży na rynku wschodnim, w tym na Ukrainie.

„Jesteśmy obecni na Ukrainie. Aktualnie odbiory po stronie ukraińskiej są mniejsze, niż byśmy tego pragnęli, co jest skutkiem wojny. Wszyscy mamy nadzieję, że ta sytuacja się zmieni i że w niedalekiej przyszłości pojawią się nowe możliwości” – powiedział.

Dodał, że spółka analizuje potencjał geograficzny dla sprzedaży węgla w odległości około 650 km.

Bogdanka zakłada w swojej strategii do 2030 roku, z perspektywą do 2035 roku, że średni poziom produkcji węgla w latach 2025-30 wyniesie rocznie około 8,2 miliona ton, a w latach 2031-35 około 6,6 miliona ton. Sp

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *