PKP Cargo tną zatrudnienie. W spółce zostanie 10 tys. pracowników

Jak donosi wtorkowa „Rzeczpospolita”, plan naprawczy PKP Cargo będzie gotowy jesienią. Marcin Wojewódka, p.o. prezesa największego kolejowego przewoźnika towarowego w Polsce, poinformował, że wraz z początkiem listopada zatrudnienie w spółce spadnie do 10 tys. osób. Zwolnienia grupowe są pokłosiem problemów finansowych przewoźnika. Zdjęcie

Pkp Cargo Tna Zatrudnienie W Spoacutelce Zostanie 10 Tys Pracownikoacutew 122875a, NEWSFIN

Zatrudnienie w PKP Cargo spadnie w listopadzie do ok. 10 tys. osób /Filip Naumienko /Reporter Reklama

– Zatrudnienie w PKP Cargo spadnie 1 listopada do ok. 10 tys. osób, dla takiej liczby znajdzie się praca – powiedział w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka. Zapowiedział też, że jesienią gotowy będzie finalny plan naprawczy spółki

Zwolnienia w PKP Cargo. W listopadzie zatrudnienie spadnie do ok. 10 tys. osób

Przypomnijmy, że w lipcu br. zarząd PKP Cargo zdecydował o przeprowadzeniu zwolnień grupowych, obejmujących do 30 proc. zatrudnionych, czyli do 4142 pracowników w różnych grupach zawodowych. Według PKP Cargo trudna sytuacja spółki jest konsekwencją błędów i zaniechań poprzedników. Spółka poinformowała wówczas, że szacowana wysokość rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia wyniesie ok. 249 mln zł, a przewidywane oszczędności w skali roku w zakresie kosztów osobowych wynikające z przeprowadzenia zwolnień grupowych sięgną ok. 423,4 mln zł. 

Reklama

– Zostały już zatwierdzone przez zarządcę masy upadłościowej listy osób wytypowanych do rozstania się ze spółką. Sam proces zwolnień będzie trwał do końca września br. – przekazał dziennikowi Wojewódka. 

Wyjaśnił, że w październiku, z uwagi na skrócony czas wypowiedzenia, nastąpi rozwiązanie umów o pracę. – W efekcie z dniem 1 listopada zatrudnienie w naszej spółce spadnie do liczby około 10 tys. osób, czyli liczby pracowników, dla których przewidujemy, że będzie praca – dodał. 

Plan naprawczy w PKP Cargo. Działania będą trwały do 2026 r.

Wojewódka został zapytany przez „Rzeczpospolitą” o opublikowanie i sformalizowanie planu naprawczego przewoźnika. 

– Finalny plan naprawczy przygotowuje zarządca wraz ze swoim zespołem. Oczywiście korzysta także z pomocy pracowników naszej spółki – wyjaśnił.

Dodał, że według niego, plan w wersji finalnej „będzie gotowy jesienią tego roku, następnie zostanie złożony do sądu i przez niego zatwierdzany”. Wojewódka stwierdził, że nie wie, czy zostanie on upubliczniony. „Niezależnie od tego, kiedy finalny plan naprawczy zostanie przyjęty, musimy już dzisiaj restrukturyzować spółkę” – dodał. Poinformował, że „działania zmierzające do uzdrowienia spółki będą trwały do drugiej połowy 2026 roku”. 

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Grupa PKP Cargo oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP SA, która ma 33,01 proc. akcji.  

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *