Goldman Sachs ujawnił się jako akcjonariusz Dino. Zwiększył swoje udziały

Jeden z największych banków inwestycyjnych na świecie, amerykański Goldman Sachs, ujawnił się jako udziałowiec polskiej sieci handlowej Dino. Globalny gigant zwiększył swój udział w kapitale zakładowym spółki powyżej progu 5 proc. Zdjęcie

Goldman Sachs Ujawnil Sie Jako Akcjonariusz Dino Zwiekszyl Swoje Udzialy 3405ec9, NEWSFIN

Dino planuje otwarcie kolejnych sklepów /annaplucinska /123RF/PICSEL Reklama

Zgodnie z opublikowanym w poniedziałek komunikatem amerykański bank inwestycyjny Goldman Sachs zwiększył udział w kapitale zakładowym sieci sklepów Dino do poziomu 5,04 proc. 

Wcześniej udział przedstawiciela globalnego sektora bankowego wynosił 4,93 proc. kapitału i głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy (WZA). 

Reklama

DINOPL

390,0000 -1,7000 -0,43% akt.: 13.05.2024, 17:51

  • Otwarcie 388,6000
  • Max 391,5000
  • Min 385,0000
  • Kurs odniesienia 391,7000
  • Suma wolumenu 338 884
  • Suma obrotów 131 841 665,30
  • Widełki dolne 349,8000
  • Widełki górne 427,4000

Kiedy dany inwestor przekracza próg 5 proc. udziałów w spółce, wymaga to zgłoszenia i publicznego ujawnienia tej informacji zgodnie z przepisami regulacyjnymi. Przekroczenie progu 5 proc. bywa interpretowane jako znaczący udział w kapitale, co może wpływać na decyzje inwestycyjne innych osób oraz na wycenę akcji. 

Dino inwestuje w centra dystrybucyjne

Jak informowaliśmy w Interii sieć sklepów Dino ma być coraz większa – spółka zapowiedziała budowę nowych placówek głównie w zachodniej Polsce. Firma uzyskała w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 25,7 mld zł. To o niemal 30 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. 

Pozwoliło to zwiększyć inwestycje i tym samym w ubiegłym roku 1,2 mld zł przekazano na otwarcie 250 nowych sklepów i utworzenie 4,5 tys. miejsc pracy. Obecnie spółka zatrudnia około 42 tys. osób. 

Nowe sklepy to tylko część planów Dino. Firma chce zbudować trzy nowe centra dystrybucyjne – w woj. warmińsko-mazurskim, lubelskim i świętokrzyskim. Inwestycje zostaną wyposażone w instalację fotowoltaiczną, a powierzchnia magazynowa każdego z centrów będzie wynosić ok. 45 tys. metrów kwadratowych. 

Łączny koszt budowy jednego centrum dystrybucyjnego szacowany jest na ok. 140 mln zł netto. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *