Wyciek z linii lotniczych: Tak zachęcają pracowników do oddawania bagażu

Według „The Guardian”, pracownicy easyJet i różnych linii lotniczych w Wielkiej Brytanii otrzymują premie za identyfikację pasażerów z ponadgabarytowym bagażem. Pracownicy mogą zarobić do 1,20 funta za każdy wykryty bagaż. Linie lotnicze uzasadniają ten system premiowy jako niezbędny do „egzekwowania przepisów”.

Zdjęcie

Wyciek Z Linii Lotniczych Tak Zachcaj Pracownikw Do Oddawania Bagau 52683f8, NEWSFIN

Wyciek z linii lotniczych. Tak motywują pracowników do nadawania bagażu / Sonia Nałęcz / INTERIA.PL Reklama

Pracownicy korzystają z dopłat za bagaż. The Guardian ujawnia szczegóły.

Informacje zebrane przez „The Guardian” wskazują, że pracownicy Swissport na siedmiu lotniskach w Wielkiej Brytanii i na Wyspach Normandzkich otrzymują premie za zauważenie pasażerów z ponadgabarytowym bagażem. Z e-maila wysłanego do pracowników wynika, że premia za każdą sztukę bagażu może wynieść nawet 1,20 funta , co linia lotnicza określa jako „nagrodę za właściwe postępowanie”. W przypadku pracowników, którzy obawiają się o osiągnięcie swoich celów, „zastosowany zostanie wewnętrzny monitoring w celu znalezienia możliwości dodatkowego wsparcia i szkoleń, ale nie będzie on wykorzystywany negatywnie”, podano w e-mailu.

Reklama

Inicjatywa, znana jako „zachęta do wnoszenia bagażu rejestrowanego na bramkę”, ma na celu zmotywowanie załogi do zachowania większej czujności w przypadku rozbieżności w bagażu . W liniach EasyJet w Wielkiej Brytanii pasażerowie mogą zabrać na pokład jedną małą sztukę bagażu podręcznego o wymiarach nieprzekraczających 45 x 36 x 20 cm. Większy bagaż podręczny jest dodatkowo płatny w przypadku wykupienia miejsca z opcją dużego bagażu podręcznego. Maksymalna waga każdego bagażu rejestrowanego wynosi 23 kg. Opłaty za bagaż ponadwymiarowy mogą się wahać od kilku do kilkudziesięciu funtów, w zależności od wagi i rozmiaru.

„Kontakt z pasażerem jest jak konfrontacja z oszustem biletowym” – przyznaje były menedżer Swissportu, który poprosił o anonimowość, w rozmowie z Sunday Times. „ Ryzykuje się obrażenie, a często nawet coś gorszego – pomyślcie tylko, co się dzieje, gdy trzeba pobrać od grupy jadącej na wieczór kawalerski więcej, niż zapłaciła za bilety ” – dodaje.

Pracownicy są nagradzani za przekroczenie norm. „To próba egzekwowania przepisów”.

DHL Supply Chain ma podobny program na lotniskach Gatwick, Bristol i Manchester. Jak donosi Sunday Times, pracownicy otrzymują premię za każdego pasażera easyJet , którego bagaż przekracza limit bagażu . EasyJet twierdzi, że dodatkowe wynagrodzenie jest jedynie odpowiedzią na prośby pracowników i że linia lotnicza „konsekwentnie przestrzega swoich zasad, aby zapewnić uczciwość wobec wszystkich klientów”.

„Nasza polityka bagażowa jest jasna i przypominamy o niej klientom podczas rezerwacji, przed podróżą oraz na kartach pokładowych. Dzięki temu tylko niewielka część pasażerów, którzy nie będą przestrzegać zasad, będzie musiała uiścić dodatkową opłatę na lotnisku ” – twierdzi Ryanair. Linie lotnicze twierdzą, że nie przyznają premii pracownikom Swissport, choć nie potwierdzają, czy inni operatorzy oferują podobne programy motywacyjne.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *