Urzędnicy przyjdą do domu z listem. Warto odebrać tę przesyłkę

Gdańscy urzędnicy ponownie ruszą ulicami miasta, by osobiście dostarczyć mieszkańcom decyzje podatkowe. Chociaż nawet 30 tys. z nich obiera już tę korespondencję elektronicznie, to urzędnicy nadal na początku roku dostarczają nawet 100 tys. listów. Zdjęcie

Urzednicy Przyjda Do Domu Z Listem Warto Odebrac Te Przesylke 07e16a0, NEWSFIN

To może być ostatni rok z decyzjami podatkowymi dostarczonymi pod drzwi /123RF/Picsel, 123RF/Picsel /123RF/PICSEL Reklama

Od 11 stycznia trwa doręczanie decyzji podatkowych do mieszkańców Gdańska. Pracownicy Urzędu Miasta odwiedzą nawet 100 tys. osób, a zrobią to osobiście, bo to opcja bardziej ekonomiczna od usług pocztowych. 

Urzędnicy dostarczą decyzje podatkowe

Urzędnicy gdańskiego magistratu po raz szesnasty ruszą z decyzjami podatkowymi do mieszkańców miasta. Do drzwi mogą zapukać od poniedziałku do soboty, a pracować będą w godzinach od 9 do 20. Wato pamiętać, że dostarczenie decyzji to wyłączna misja urzędników. Nie pobierają oni opłat, a na życzenie mieszkańca powinni także okazać legitymację służbową. 

Reklama

Wymagać będą jedynie złożenia czytelnego podpisu na urzędowym potwierdzeniu odbioru. W przypadku nieobecności samego adresata list może być przekazany dorosłemu domownikowi lub nawet sąsiadowi. 

Decyzje będą dostarczane aż do 1 lutego. Wzorem lat ubiegłych najprawdopodobniej w ten sposób uda się dostarczyć 90 proc. z nich. Pozostałe nadane zostaną listem poleconym przez Pocztę Polską. Dlaczego wszystkie decyzje nie są dostarczane w ten sposób? Paulina Chełmińska z gdańskiego magistratu tłumaczy, że to rozwiązanie zdecydowanie mniej opłacalne, a dostarczanie decyzji przez urzędników jest także bardziej efektywne. 

Ostatni rok z takimi doręczeniami?

Być może to już ostatni rok z osobistym doręczaniem decyzji podatkowych, podaje portal trojmiasto.pl. Z roku na rok rośnie bowiem liczba osób decydujących się na doręczenia elektroniczne. Chełmińska zaznacza w rozmowie z portalem, że „z każdym rokiem decyzji papierowych będzie zdecydowanie mniej”. 

Osoby fizyczne mogą uregulować podatek od nieruchomości w czterech ratach lub jednorazowo. W przypadku podzielonych opłat urzędnicy będą oczekiwać na przelewy do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada. Jeśli całkowita kwota podatku wynosi mniej niż 100 zł, płatność należy uregulować jednym przelewem do 15 marca. W przypadku przedsiębiorców płatności wyglądają nieco inaczej. Termin wpłat podatku mija 15 dnia każdego miesiąca z wyjątkiem stycznia, gdy podatek od nieruchomości uregulowany musi zostać do końca miesiąca.

W Gdańsku łącznie 110 pracowników Urzędu Miasta dostarcza w tym roku decyzje podatkowe. Osoby, które zadeklarowały odbiór decyzji drogą elektroniczna, otrzymają je na skrzynkę ePUAP. Konieczne jest zalogowanie się bezpośrednio do platformy, nie natomiast przez aplikację mObywatel. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *