Poczta Polska połączyła siły z FlixBusem. Nowa usługa będzie hitem?

Poczta Polska rozpoczęła wielką transformację. Obejmuje ona m.in. modernizację systemów IT i odbiurokratyzowanie. Państwowy operator zawarł też umowę z FlixBusem, poszerzając tym samym wachlarz usług dostępnych w punktach pocztowych. Zdjęcie

Poczta Polska Polaczyla Sily Z Flixbusem Nowa Usluga Bedzie Hitem A126b15, NEWSFIN

Poczta Polska zaczęła sprzedawać bilety na FlixBusa. /Marek Bazak /East News Reklama

Poczta Polska zawarła umowę z FlixBusem. W 444 placówkach pocztowych można już kupować bilety na przejazdy realizowane przez FlixBus. O nowej usłudze Poczty Polskiej poinformował w poniedziałek, 2 grudnia na konferencji prasowej prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.

Nowa usługa Poczty Polskiej. W okienku kupisz bilety na FlixBus

W ramach współpracy rozpoczęto już program pilotażowy zakupu biletów na połączenia oferowane przez przewoźnika w placówkach poczty. Zakup możliwy będzie w m.in. Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Zabrzu, Chorzowie, Częstochowie, Bielsku-Białej, Radomiu i Tarnowie. Wykaz placówek dostępny jest na stronie przewoźnika, a każda z nich posiada specjalne oznaczenie.

Reklama

„Jest to pierwszy raz, kiedy po ogłoszeniu planu transformacji pokazujemy konkret […] Jest konkretny partner, z którym rozwijamy biznes” – powiedział Sebastian Mikosz. Dodał także, że Poczta ma „kilkanaście takich projektów”. Prezes Poczty oznajmił również, że w najbliższym czasie poszerzona zostanie sieć automatów pocztowych operatora o „dość istotną współpracę”, lecz nie zdradził szczegółów.

Zwolnienia w Poczcie Polskiej

Plan transformacji poczty przewiduje przekształcenie jej – jak informował Mikosz w rozmowie z PAP w listopadzie – w „nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową„. „Zakłada on modernizację systemów IT, procesów logistycznych oraz sieci sprzedaży. Powodem zmian profilu działalności jest wciąż pogarszająca się sytuacja finansowa” – przekazał wówczas.

Plan transformacji zakłada również optymalizację zatrudnienia, by odbiurokratyzować pocztę. W sierpniu spółka poinformowała, że w ramach Programu Dobrowolnych Odejść, kierowanego głównie do pracowników wsparcia, w tym administracji, chce zredukować zatrudnienie o ok. 15 proc. Jeśli wytypowany do programu pracownik przyjmie ofertę, otrzyma równowartość 12 pensji, a po podpisaniu stosownego porozumienia, kolejnego już dnia może podjąć inną pracę, zachowując świadczenie gwarantowane w ramach PDO.

Poczta Polska jest spółką Skarbu Państwa, a zarazem największym operatorem pocztowym na rynku krajowym. Zatrudnia ok. 62 tys. pracowników, a jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych w całym kraju. Spółka odnotowała  w pierwszym półroczu tego roku ponad 300 mln zł straty. Według obecnego prezesa była ona spowodowana  błędami i zaniechaniami z poprzednich lat.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *