Moda na drogie owoce w USA. Ananas za 1500 zł schodzi na pniu

Ananas Rubyglow z charakterystyczną czerwoną skórką, którego cena osiągnęła ok. 400 dolarów (ponad 1500 zł), pojawił się w tym sezonie na amerykańskim rynku owoców premium. Mimo inflacji i wzrostu cen artykułów spożywczych, owoce osiągające astronomiczne ceny znajdują swoich klientów – donosi CNN. Zdjęcie

Moda Na Drogie Owoce W Usa Ananas Za 1500 Zl Schodzi Na Pniu 78a0d1d, NEWSFIN

Owoce premium zdobywają coraz większą rzeszę klientów w USA (zdjęcie ilustracyjne) /123RF/PICSEL Reklama

CNN informuje, że prace nad wyhodowaniem ananasa o czerwonym zabarwieniu trwały ok. 15 lat. Pierwsze zbiory odbyły się w 2024 r. w Chinach. Ze względu na zainteresowanie tym gatunkiem owoców w USA planuje się przenieść ich uprawę do Kostaryki. Hurtownia sprzedająca Rubyglow pisze na swojej stronie, że jest to „rzadki klejnot”. 

Według danych Departamentu Rolnictwa w ciągu ostatnich 10 lat odnotowano znaczny wzrost konsumpcji owoców klasy premium, m.in. truskawek, mango i awokado. Jednocześnie spożycie tańszych i bardziej popularnych owoców, jak jabłka czy banany, nie zmieniło się.

Reklama

Owoce premium są hodowane w Azji. Najdroższe kosztowały ponad 170 tys. złotych

Japonia jest liderem w produkcji luksusowych produktów spożywczych, w tym jednych z najdroższych truskawek na świecie. Pudełko zawierające 18 sztuk truskawek trzech gatunków – czerwonych Kotoka, jasnoróżowych Awayukis i mlecznobiałych Pearl White – osiągnęło na japońskim rynku cenę 780 dolarów (3 tys. zł) – podał Bloomberg.

Cena wiąże się z trudną hodowlą tego owocu, który jest bardzo wrażliwy na słońce, szkodniki i uszkodzenia podczas transportu. Owoce sprzedawane są w pudełkach, gdzie każda truskawka jest oddzielnie zapakowana w papier i styropian. 

Rekordowe ceny osiągają także melony uprawiane przez japońskich rolników – dwie sztuki gatunku Yubari King zostały zlicytowane w 2019 r. na aukcji za kwotę 45 tys. dolarów (ponad 176 tys. zł). Melony te rosną na niewielkich plantacjach, gdzie odpowiednio pielęgnowana roślina rodzi w ciągu sezonu jeden, a nie – jak zwykle – osiem i więcej owoców. 

Dziennikarze CNN stwierdzają, że owoce najwyższej jakości trafiają przede wszystkim do ekskluzywnych restauracji, w tym tych wyróżnionych gwiazdkami Michelin. Jednak z czasem mogą one trafić do powszechnej konsumpcji – tak było m.in. z jabłkami gatunku Honeycrips, winogronami Cotton Candy oraz Sumo Citrus, czyli tzw. brzydkimi pomarańczami, które są krzyżówką pomarańczy pępkowych, pomelo i mandarynek.  

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *