Ikea stawia na kompaktowe sklepy. Ten będzie inny niż wszystkie.

IKEA planuje wprowadzić w Polsce nowy format sklepów, znacznie mniejszy niż tradycyjne hipermarkety. Pierwszy sklep, o powierzchni 2000 metrów kwadratowych, będzie zlokalizowany w Bielsku-Białej, w Centrum Handlowym Gemini Park, a jego otwarcie planowane jest na koniec roku. W ofercie znajdzie się 3000 artykułów, z czego ponad 1000 będzie dostępnych od ręki.

Zdjęcie

Ikea Stawia Na Kompaktowe Sklepy Ten Bdzie Inny Ni Wszystkie 710d0f2, NEWSFIN

Ikea koncentruje się na sklepach kompaktowych. Ten outlet będzie się wyróżniał od innych. Zdjęcie ilustracyjne / 123RF/PICSEL Reklama

Obecnie w Polsce działa 11 sklepów stacjonarnych IKEA. Największy z nich znajduje się we Wrocławiu, a drugi co do wielkości w Lublinie, oferując około 33 500 metrów kwadratowych powierzchni handlowej.

Innowacyjny format sklepu IKEA. Sklep zajmie mniejszą powierzchnię.

IKEA zamierza uruchomić nowy typ sklepu detalicznego. Sklepy te będą 15 razy mniejsze niż standardowe hipermarkety . Pierwszym miejscem, na który wybrano lokalizację, będzie Bielsko-Biała (woj. śląskie) w Centrum Handlowym Gemini Park. Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, otwarcie pierwszego sklepu planowane jest jeszcze w tym roku.

Reklama

Sklep zajmie powierzchnię 2000 metrów kwadratowych i zaprezentuje 3000 produktów, z czego ponad 1000 – w tym meble – będzie dostępnych od ręki. Klienci będą mogli również zamówić produkty z dostawą do domu lub odebrać je w wyznaczonym miejscu.

25 lat temu wyruszyliśmy w naszą podróż na Śląsk z wizją wykraczającą poza sprzedaż mebli. Naszym celem było budowanie więzi i wspieranie społeczności w codziennym życiu. Dziś jesteśmy dumni z milionów odwiedzających, tysięcy projektów i niezliczonych historii, które zrodziły się z tego wspólnego doświadczenia. Wierzymy, że to, co najlepsze, jeszcze przed nami, ponieważ prawdziwa siła marki tkwi w ludziach, których łączy” – mówi Karol Barcal, Dyrektor Regionu Śląskiego w IKEA Retail w Polsce.

Podobnie jak w tradycyjnych punktach sprzedaży, klienci znajdą w sklepie strefę gastronomiczną, oferującą szwedzkie przysmaki, takie jak słynne klopsiki i frytki. „Pomimo niewielkich rozmiarów, udało nam się z powodzeniem połączyć wszystkie niezbędne elementy: inspirujące ekspozycje i pomoc w projektowaniu” – potwierdzają przedstawiciele sklepu.

Sieć sklepów Agata również zmienia format

To nie pierwszy sprzedawca mebli, który przyjął „mniejszy format ”. Sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz Agata również przyjęła tę koncepcję, otwierając w 2025 roku mniejszy sklep o powierzchni 350 metrów kwadratowych.

„Aby sprostać tym wymaganiom, dążymy do zwiększenia dostępności dla klientów w różnych lokalizacjach. Oświęcim jest pierwszym miastem tego formatu, ale firma planuje w nadchodzących latach szybką ekspansję w galeriach handlowych i parkach handlowych w całej Polsce” – stwierdzili przedstawiciele sieci, cytowani przez portal finanse.wp.pl.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *