Wiceszef NFOŚiGW Paweł Augustyn przekazał, że w II kwartale 2025 roku planowany jest start programu dopłat do rowerów elektrycznych. Wcześniej odbędą się jego konsultacje. Już jednak wiadomo, że kwoty dotacji będą mniejsze, niż początkowo zakładano.
/Michal Zebrowski/East News /East News
Wiceszef Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Paweł Augustyn we wtorek, 28 stycznia podczas spotkania z dziennikarzami przekazał najnowsze informacje dotyczące programu dopłat do rowerów elektrycznych.
Nowa wersja programu „Mój rower elektryczny”. Kwoty dopłat uległy zmianie
Akcja ma ruszyć w II kwartale br. Wcześniej program będzie ponownie konsultowany. Jego planowany budżet wyniesie na początek 50 mln zł. W ramach dotacji będzie można otrzymać ok. 2,5 tys. zł na zakup roweru elektrycznego i 4,5 tys. zł na zakup roweru cargo.
W projekcie „Mój rower elektryczny”, który NFOŚiGW przedstawiło w lipcu, zakładano, że budżet programu wyniesie 300 mln zł. Zgodnie z założeniami tej pierwszej wersji, wnioskodawca mógł otrzymać do 5 tys. zł na zakup roweru elektrycznego i 9 tys. zł na zakup roweru cargo oraz wózka rowerowego.
Reklama
Dopłaty do rowerów elektrycznych na razie nie dla firm
Dyrektor departamentu energetyki prosumenckiej NFOŚiGW Anna Trudzik doprecyzowała, że planowany na II kwartał start naboru będzie w sumie pilotażem. Fundusz skłania się do tego, by beneficjentami w pierwszej kolejności były osoby fizyczne, a potem – przedsiębiorcy. W pierwszej wersji możliwość otrzymania dopłat miały mieć także m.in. firmy kurierskie i wypożyczalnie rowerów.
W odniesieniu do kwestii wysokości opłat Trudzik dodała, że podczas poprzednich konsultacji branża wskazywała, iż w UE wysokość tego typu dotacji wynosi do 500 euro. „Dlatego nie możemy dawać więcej niż w innych państwach UE. Wychodzi to ok. 2,5 tys. zł dotacji do roweru. Jeśli chodzi o wózek rowerowy czy cargo to (ma być – PAP) do 4,5 tys. zł. Taką wysokość dotacji przewidujemy” – poinformowała dyrektor.