Firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję straciły zaufanie klientów

Firmy Wykorzystujące Sztuczną Inteligencję Straciły Zaufanie Klientoacutew 4880876, NEWSFIN

Zaufanie konsumentów do firm wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) spada. Tak wynika z badania Salesforce cytowanego przez Venture Beat.

Chcesz inwestować w sztuczną inteligencję, ale nie wiesz jak? Zajrzyj do naszego poradnika, w którym dowiesz się jak inwestować w AI krok po kroku!

Firma zajmująca się oprogramowaniem do zarządzania relacjami z klientami przeprowadziła ankietę wśród ponad 14 000 konsumentów i firm w 25 krajach. Dane wykazały, że prawie trzy czwarte klientów obawia się nieetycznego wykorzystania sztucznej inteligencji.

Co mówi ankieta Salesforce?

Według ankiety ponad 40% respondentów nie wierzy, że firmy wykorzystują sztuczną inteligencję w sposób etyczny. Co więcej, prawie 70% respondentów stwierdziło, że w miarę rozwoju technologii AI ważniejsze jest, aby firmy były godne zaufania.

Respondenci stali się bardziej negatywnie nastawieni do sztucznej inteligencji w porównaniu z ubiegłym rokiem: w 2022 r. ponad 80% klientów biznesowych i 65% konsumentów było skłonnych wykorzystać sztuczną inteligencję do poprawy obsługi klienta. Obecnie obie te wartości spadły odpowiednio do 73% i 51%.

Wśród najczęstszych wyzwań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji jest brak człowieka do weryfikacji wyników AI. Tego domaga się ponad 80%. Inne wyzwania, które zauważyli, obejmowały zagrożenia dla bezpieczeństwa danych, możliwość stronniczości i niezamierzone konsekwencje dla społeczeństwa.

Ponadto 49% respondentów stwierdziło, że firmy powinny skupić się na zapewnieniu im większej kontroli nad tym, gdzie i w jaki sposób sztuczna inteligencja jest stosowana w interakcjach. Kolejne 39% wezwało do niezależnego przeglądu etycznego, podczas gdy 36% chce nadzoru rządowego.

Inwestorzy nadal wierzą w sztuczną inteligencję

Inne badanie wykazało, że większość inwestorów (73%) ufa doradztwu finansowemu chatbota ChatGPT opartego na sztucznej inteligencji. Co więcej, około 42% młodych traderów szukało już porady u chatbota. Ponad połowa traderów powyżej 65 roku życia wierzy w potencjał ChatGPT jako doradcy finansowego.

Analitycy twierdzą jednak, że ludzie rzadziej polegają na poradach profesjonalnych doradców i wolą samodzielnie szukać informacji. Taką opinię wyraziło 54 procent brytyjskich inwestorów, co stanowi wzrost o 11 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIKZbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *