Inflacja ogranicza wydatki konsumentów na towary i usługi Strona główna Biznes Inflacja ogranicza wydatki konsumentów na towary i usługi 01.09.2023Рубрика:Biznes Prawie 70 proc. Polaków deklaruje, że ze względu na wysokie ceny, potrzebę oszczędzania lub inne zobowiązania finansowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy, byli zmuszeni do ograniczenia lub całkowitej rezygnacji z zakupu części usług lub towarów. Aż 59 proc. badanych jako przyczynę swojej decyzji wskazało wzrost cen. To dane z badania przeprowadzonego przez panel Ariadna na zlecenie firmy KRUK. Ograniczanie zakupów, czy to produktów czy usług to cios w przedsiębiorców, głównie tych, którzy opierają swoją działalność na obsłudze klientów indywidualnych, konsumentów. Kolejnym powodem zmniejszenia działalności konsumentów jest rozwój ekologii, a tym samym ograniczenie konsumpcjonizmu. Klienci decydują się na zakupy z drugiej ręki, naprawę zepsutych lub odnowę zużytych produktów, ale także korzystanie z powszechnie dostępnych rozwiązań, jak np. komunikacja miejska lub rower do przemieszczania się, zamiast samochodu. Dzieje się tak pomimo niższej stopy bezrobocia – wyniosła ona w lipcu 5 proc. i w porównaniu z poprzednim miesiącem jest niższa o 0,2 pkt proc. Należy jednak wskazać, że mimo niższej stopy bezrobocia, ankietowani wskazywali potrzebę oszczędności ze względu na niższe dochody jaką jedną z przyczyn swoich decyzji zakupowych. Oznacza to, że przedsiębiorcy mogą nie być wstanie utrzymać dotychczasowego poziomu wynagrodzeń dla swoich pracowników ze względu na niższe zyski. Niższe budżety domowe wpływają zaś bezpośrednio na budżety firmowe. Źródło Rate this item:1.002.003.004.005.00Submit Rating No votes yet. Please wait... Poprzedni Wpis Przedsiębiorcy szukają dodatkowego finansowania, na zakupy i spłatę zobowiązań Następny Wpis Lufthansa wchodzi w kryptowaluty i nagradza klientów Podobne wpisy Hotelowy gigant zwalnia. Redukcja etatów w Marriott dosięgnie ponad 800 osób22.11.2024Biznes Składki PEFRON w górę. Od grudnia będzie drożej21.11.2024Biznes Nowy pomysł na składkę zdrowotną od 2026 roku. Kto zyska, a kto straci?21.11.2024Biznes Dodaj komentarzAnuluj odpowiedźTwój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone * Nazwa * Adres e-mail * Dodaj komentarz * Zapisz moje dane, adres e-mail i witrynę w przeglądarce aby wypełnić dane podczas pisania kolejnych komentarzy.Opublikuj komentarz Δ